Nosferatu

Pro kolik hráčů
15 - 45
Hráno s
16
Počet vedoucích
3
Rozdělení hráčů
jednotlivci, více družstev  
Typ hry
celovíkendovka  
Prostředí
venku, den, uvnitř, noc  
Časová naročnost

Několik dní a nocí.

Pomůcky

Fixy, které jsou vidět pod UV osvětlením 6x, UV lampa nebo zářivka, 2x UV
diodová kapesní svítilna, označení Krevní banky.

Příprava

Promyslete si rozdělení hráčů do několika družstev - detektivních kanceláří a vytvořte jména těchto kanceláří. Pokud tedy nechcete nechat jejich složení a pojmenování náhodné na začátku hry. Označte místo Krevní banka volně přístupné, přesto trochu stranou.

Pravidla

Princip:
Detektivní kanceláře pátrají po upírech, kteří vysávají pokojné občany. Na začátku všeho je jeden starý Nosferatu, který kousne prvního člověka. Z něho se stává upír, který musí pít krev, aby přežil. Napadá osamělé lidi, kteří jsou sami slabší a nemohou se bránit. Postupně tak vzniká stále více upírů. Lidé se shlukují do skupinek, aby upíra přemohli a vysílají lovce upírů, který jako jediný dokáže upíra eliminovat. Kdo nakonec zvítězí? Lidé nebo upíři.

Provedení:
Jeden z vedoucích je Nosferatu a vlastní jednu UV fixu. V nestřeženém okamžiku „kousne“ jednoho z hráčů – nakreslí mu na krku dvě tečky blízko u sebe UV fixou. Kousnutý hráč se stává členem klanu upírů, kteří musí kousat jiné lidi a tak rozmnožit svůj klan a přežít. Na označeném místě – Krevní banka - je umístěno pět UV fix. Každý nový upír si musí nejprve nenápadně jednu vzít (posilnit se), aby mohl „kousat“ lidi. Pokud již fixy nejsou k dispozici, čeká upír, až se nějaká v krevní bance objeví. Jinak nemůže kousat, ale je stále upírem.

Kdo je silnější aneb jak se kouše do člověka:
Aby mohl upír kousnout člověka, musí ho nejprve přeprat. Protože je upír nadlidsky silný, jeden člověk proti jednomu upírovi nemá šanci. Když se tedy sejde jeden člověk a jeden upír, upír vždy vyhrává. Dotkne se ramene své oběti rukou a řekne: „HAM!“ Pokud je cíl člověk, zůstane znehybněn, dokud mu upír nenakreslí dvě tečky po svých zubech na krk. Po označení na krku se z člověka stává upír. Člověk se může zachránit pouze tak, že přečíslí počet útočících upírů v místě, kde k napadení došlo.

Příklad:
Na pisoárech se během krásného dopoledne sešli tři chlapci. Jeden položil druhému ruku na rameno a řekl: „HAM“. Upír i oběť se zahleděli na třetího. Kdyby to byl upír, bude dělat v tu chvíli: „Ts, ts, ts, ts..“ a je jasné, že člověk je pokousán. Kdyby to byl člověk, budou na pisoárech dva lidé proti jednomu upírovi a tudíž není nikdo pokousán. Upír má navíc problém, že je u dvou lidí prozrazen a musí to nějak řešit, než na něj přiběhne lovec upírů.
Upírům se tedy vyplatí, hlavně zpočátku, vyhledávat osamělé oběti. Upír bez UV fixy nesmí kousat, ale počítá se při přečíslování obětí. Podezřelé dvojice či trojice tedy mohou být vystrašení lidé, stejně jako lovící upíři. Upíři si mohou sdělovat, kdo je s nimi v klanu, ale musí počítat s tím, že lovec mohl některého neutralizovat.
Hrají tu tedy lidé proti upírům bez ohledu na skupiny detektivních kanceláří.

Lovec upírů:
Ačkoliv hrají lidé společně, mohou využívat detektivní kanceláře k najímání lovců upírů. Lovec je školený profesionál, který zvládne libovolné množství upírů. Hráči si mohou jménem své detektivní kanceláře najmout lovce z řad orgů, který je vybaven kapesním UV svítidlem. Hráči mu určí cíl – jednoho hráče, o němž si myslí, že to je upír. Org - lovec si vezme cíl stranou, oznámí mu, že je lovec a osvítí mu krk UV světlem. Pokud se jedná o upíra, lovec mu spojí dvě tečky, čímž vznikne čárka a z upíra je normální člověk. Pokud má upír UV fixu, odevzdá ji lovci, který ji umístí do krevní banky, kde si ji může vyzvednout nenápadně jiný žíznivý upír bez fixy.
Pokud je cíl člověkem, detektivní kancelář se spletla a lovec si to poznamená. Každá kancelář se může zmýlit pouze jednou. Při druhém omylu již tato kancelář dále nemá právo najímat si lovce upírů.

Upíří přehmat:
Pokud upír omylem kousne jiného upíra, je to pro něj velice nepříjemné. Pokud kousnutý cíl nemá UV fixu, útočník mu předá svou. Pokud cíl UV fixu má, musí útočník nenápadně vrátit UV fixu do krevní banky a může si další získat pouze dvojím způsobem.
1) Kousne ho omylem jiný upír.
2) Po oficiálním jídle (snídaně, svačina, oběd, večeře) si může z krevní banky opět vyzvednout UV fixu, jakmile tam nějaká bude. Pokud tam měl sám fixu vracet, počítá se jídlo následující po vrácení UV fixy.

Svěcené místo:
Na základně je místo, kde se lze před upíry chránit. Na tomto místě je umístěna UV zářivka. Každý člověk ji může jednou za hru rozsvítit. Pokud zářivka svítí, je vidět upíří značka. Díky viditelné značce může být upír lehce prozrazen. Upír může kdykoliv lampu zhasnout. Pokud se v dosahu svítící lampy objeví lovec upírů, automaticky ihned zlikviduje všechny upíry, jejichž značky uvidí. UV zářivku dostanou lidé na začátku hry a je na nich kdy a kam ji umístí. Umístění pak již nelze nikdy změnit.

Nosferatu – obnova klanu:
Pokud se v krevní bance sejde šest UV fix a dlouhou dobu tam jsou, je pravděpodobné, že byli všichni upíři zničeni. Nosferatu tedy nenápadně jednu UV fixu vezme a jde si vyhledat oběť. A vše začíná znovu. Obnova je možná pouze jednou za hru. Podle úvahy orgů.

Upíří vítězství je tím větší, čím více upírů na konci hry v klanu mají. Aby se dalo mluvit o vítězství, musí být upírů více než 80% všech hrajících hráčů.

Poznámky

Lidé mohou dostat zbraň - kouzelnou flétnu umístěnou viditelně na veřejném místě. Dotknout se jí mohou pouze lidé. Mohou ji nosit s sebou. Jednou za celou hru na ní může některý člověk zahrát a všichni upíři v okruhu pěti metrů padnou ihned mrtvi k zemi. Přivolaný lovec odměn jim spojí tečky na krku, aby bylo jasné, že jsou z nich lidé. Jako lidé pak normálně pokračují ve hře.

Kde se hra hrála
KABUKA 2008 podzim
Do databáze zadal Světlušák

Pokud budete přihlášeni, mužete si hru stahovat jako PDF, ...

Materiály hry

Názory ostatních na hru

NepočítačovéHry.cz © 2014 | Web vytvořil Jakub Červený